Sähköpostiosoitteeni on liuhtarinportti at gmail.com

Nimi

Sähköposti *

Ilmoitus *

keskiviikko 15. syyskuuta 2021

Koronataskussa

 Menin uimahalliin ohjattujen jumppien välillä, että paikalla olisi vähemmän väkeä. Pukuhuoneessa ollaan ohjeen mukaan maskissa. Siitä eteenpäin ollaan muiden joukossa kasvot näkyvissä. Altailla syntyy tästä syystä koronavapaa tunnelma. Ihmiset alkavat jutella keskenään toisin kuin ennen. Minun viereeni vesijuoksemaan tuli nainen, joka kertoi saaneensa toisen korona rokotuksen jälkeen kovat varvasnivelten kivut. Nyt tutkitaan, johtuisivatko ne rokotteesta. 

Siirryin jossain vaiheessa monitoimialtaaseen, jossa ohjattujen jumppien välillä katsotaan taululta hydrohex- videon jumppaohjeita. Me kourallinen ikänaisia jumppasimme ohjelman läpi. Ikämiesten joukko seisoskeli altaan päässä pitäen vilkasta allasparlamenttia ainakin sen 45 minuuttia, minkä minä olin paikalla. Yksi rouva sai haetuksi miehensä vähäksi aikaa videotaulun eteen. 

Olen nähnyt saman ilmiön, seuralliset miehet ja tunnolliset naiset, toisessakin uimahallissa. Nuorempia tämä havainto ei koske. Kummat sitten saivat uimahallikäynnistään paremman hyödyn tai virkistyksen? Minä lojuin jumpan, vesihieronnan ja saunomisen jälkeen lopun päivää reporankana sängyllä lukien ja välillä torkahdellen.

4 kommenttia:

  1. Olen alkanut käydä kaupungilla ja lyhyillä poikkeamisilla ilman maskia, vain kauppa ja juna sekä konsertit yms tilaisuudet edellyttävät minusta edelleen suojautumista. Maskin suoja itselle on kevyehkö, enemmän sitä pitää signaalina varovaisuudesta.
    Nuo vesijumpat kyllä varmaan rentouttavat ihanasti jälkeen päin. Minä en käy yleisissä saunoissa ja uimahalleissa ollenkaan. Koen metsäkävelyt itselleni parhaaksi tavaksi liikkua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä joudun välttämään kävelyä, jolloin veden kannattelu on tervetullutta kevennystä polville. Muutenkin vesi on minulle mieluinen elementti.

      Poista
  2. Miesköörit ja naisköörit. Totta. Toriparlamenteissa kesällä (pikkukaupunki) miehet selvästi enemmistönä. Tai nykyään sanonta on mies ja nais oletetut 😐. Naisetkin osaavat puhella mutta julkisesti joo enemmän puuhastella. Mielenkiintoista. Terv P.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehkä naistenkin pitäisi pitää kahvilaparlamentteja!

      Poista

Kevään ihme